Ik zie elke avond ongeveer elke minuut een ster die langzaam naar beneden gaat en daarna uitgaat, wat is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het is kennelijk jouw in-slaap-val droom.

Antwoorden (2)

Dat is waarschijnlijk een satelliet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het zijn er heel veel? En na een tijdje gaan ze uit, ook gaan ze heel snel..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Download stellarium en je kunt zien wat je ziet.
Het is momenteel de tijd van de perseiden, sterrenregen,
Ooit is er een komeet volledig uiteen gevallen, De overblijfselen zijn nu in een baan om de zon,
Ieder jaar komt onze aarde door deze gordel van gruis, wat kan resulteren over een periode dat je heel veel vallende sterren ziet,
Al de vallende sterren hebben wel iets gemeen als je ze ziet,
Je kan de vallende sterren zien, verspreid over de ganse nacht hemel,
Maar zoals je mischien weet , als je een vallende ster fotografeert dan krijg je een witte streep op de foto, Als je nu van verschillende vallende sterren een foto zou kunnen maken dan zie je allemaal verschillende strepen, het eigenaardige nu is dat wanneer je al die strepen zou doortrekken met een pen dan zal je zien dat deze allemaal te samen komen in 1 punt, Dit wil zeggen dat ze allemaal uit het zelfde punt vertrekken, Waarom nu de Perseïden? Het punt van waaruit ze vertrekken lijkt te komen uit het sterrenbeeld de Perseiden .
Soms kunnen er teintalen vallende sterren zijn per minuut.
Het is een zeer mooi schouwspel, dat jaarlijks terug komt. Met het mooie weer in het verschiet zullen er heel wat te zien zijn.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is geen vallende ster, want een vallende ster gaat vele malen sneller. Je kan kan het vergelijken met een vliegtuig zonder zijn knipperlichten, zo langzaam.. Maar het is geen vliegtuig??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De zichtbare snelheid van een vallende ster is afhankelijk van de hoek waarin hij de dampkring inkomt ten opzicht van de persoon die de waarneming doet. Dit kan gaan van zeer snel tot onbewegelijk. Het is inderdaad Perseus mea culpa