Waarom is Nasa in 1972 ineens gestopt met reizen naar de maan en zijn we al 41 jaar niet meer op de maan geweest, heeft het met UFO's te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Heeft niets met UFO's te maken. Destijds is maanstof meegenomen voor onderzoek. Alle gewenste onderzoeken zijn toen al uitgevoerd. Dat er nu niet meer naar de maan gevlogen wordt, is een kwestie van geld. En we hebben er niets te zoeken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reis naar de maan had eigenlijk twee doelen: wetenschappelijk onderzoek, en de Russen voor zijn. Het eerste is gelukt, alles wat ze nodig hebben, hebben ze, of kunnen ze verkrijgen zonder er heen te hoeven. Het tweede is ze ook gelukt, de seconde dat Neil Armstrong begon met de 'O' van 'One small step'. Nasa steekt nu zijn geld in andere projecten. Denk aan de JWST, en op het moment een nieuwe methode om ruimteschepen binnen 6 maanden bij Proxima Centauri te krijgen.
Reddie
10 jaar geleden
Een + voor jc54.
@Redbiertje, "ruimteschepen binnen 6 maanden bij Proxima Centauri" zal wel een hele klus zijn. Die staat 4 lichtjaren van ons af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Viridiflavus op zich heb je wel gelijk in relatie tot het laatste deel van het antwoord maar ik denk niet dat er zomaar een investeerder gevonden wordt voor winning van Helium3 op de maan voor een commercieel nog niet volwaardige technologie.
Cryofiel
10 jaar geleden
Proxima Centauri staat op 4,3 lichtjaar afstand, om precies te zijn. In theorie kunnen we daar in 3,5 jaar naartoe reizen. Sneller kan ook, maar dan wordt de reis minder aangenaam. Hoe kunnen we in 3,5 jaar een afstand van 4,3 lichtjaar overbruggen zonder sneller dan het licht te gaan? Simpel: de snelheid waarmee de tijd verloopt is afhankelijk van de snelheid en de versnelling. Als het ruimteschip in een rechte lijn reist, gedurende de eerste helft van de reis met 1 G versnelt en gedurende de tweede helft van de reis met 1 G afremt, voelen de reizigers de hele tijd een comfortabele "zwaartekracht" van 1 G. De boordklok zal bij aankomst 3,5 jaar verder staan dan bij vertrek. Dat intussen op aarde vele, vele jaren zijn verstreken, maakt voor de reizigers niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En diezelfde buitenaardsen staan ons dan wel toe om allerlei ruimtetuig het hele zonnestelsel door te sturen? En Andre Kuipers gaf licht toen hij landde na zijn verblijf in het ISS vanwege de radioactieve straling die hij daar had opgevangen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooit bouwt er een hele rijke mens een hotel op de Maan, of zijn eigen buitenverblijfje. Maar dat zal niet voor 2100 zijn en misschien ligt er zelfs nog een oorlogje tussen die ons de nodige technologie zal geven om nog goedkoper naar de maan te vliegen, zoals de vorige oorlogen ons de computers gaven, het internet èn de daaruitvolgende website www.goeievraag.nl ;-)>
Het maanprogramma was in feite niet meer dan een prestigeproject, tegenover de russen. De Russen hadden de eerste man, in de ruimte. Hier hadden de Amerikanen een nederlaag geleden tegenover de Russen. Dit moest goedgemaakt worden en zouden de Amerikanen kost wat kost als eerste op de maan landen.
Daarbij zijn enorme risico's genomen. Als men nu zou voorstellen om met de zelfde techniek als toen terug naar de maan te gaan dan lacht iedereen zich een breuk. Zelfs toen had men nooit mogen naar de maan gaan, maar de koude oorlog tussen rusland en Amerika was in alle hevigheid bezig .
Hiermee konden de Amerikanen hun suprematie tonen, wat dan een gerustelling was voor de bevolking die op sommige momenten in grote angst leefde, vanwege de koude oorlog.
De maan was ook een strategische plaats. Daarom werd er onderzoek gedaan voor eventuele militaire mogelijkheden.
Na een aantal jaren was het nieuwe er af en hadden de Amerikanen hun dada gehad tegenover de russen.
Ruimtestations waren interessanter en daarom werden de focussen naar daar verschoven. Er werdt ook minder geld beschikbaar gesteld en het spaceshuttle programma slokte massa's geld op, waarop het maan programma werd afgevoerd.

UFO hebben hier niets mee te maken
Robby BB