kan ik tenopzichte van de melkweg en het heelal stil zweven zo ja hoe moet dat dan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet.
Dan zou de som van alle zwaartekrachten precies, maar dan ook precies, nul moeten zijn. Misschien zou dat een microseconde lukken, maar aangezien alles in het heelal beweegt, zal dat niet lang duren.
Reddie
10 jaar geleden
Als je je vraag zou omvormen tot: 'Kan ik ten opzichte van mijn huis én de secondewijzer van mijn horloge stil zweven,' zou je meteen merken dat dat niet kan. Je secondewijzer beweegt immers ten opzichte van je huis, dus je zou op zijn minst moeten kiezen ten opzichte van wát je stil wilt blijven staan: je huis OF je secondenwijzer.
En dat is nog maar een héél klein onderdeel van het probleem. Het begrip 'het heelal' is bijvoorbeeld nog niet zo ver uitgedokterd dat je kunt zeggen waar je je er precies in bevindt, en of je beweegt ten opzichte van... wat? Het centrum? Het is niet zomaar een bol of een doos waar je een punt in kunt aanwijzen en zeggen: U BENT NU HIER.
Het antwoord is dus in ieder geval: nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, er is namelijk geen 'stil'. Alles is namelijk relatief. Er bestaat geen centrum van het universum, omdat alles relatief tot elkaar uit elkaar zweeft. Elke snelheid die iets heeft is relatief tot je eigen positie en snelheid. Er is dus geen 'stilstaan'.