Hoe kunnen we zo efficient mogelijk door de ruimte reizen, met bijvoorbeeld het gebruik een orbit om een planeet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ten eerste door een zo efficient mogelijke motor te gebruiken. Op dit moment is dat de ionmotor die weliswaar een kleine versnelling geeft maar het meest efficient energie omzet in snelheid. Er zijn al verschillende ruimtevaartuigen die hier gebruik van maken zoals de Deepspace1, Astra satelliet en SMART-1.

Ten tweede door de een efficiente route naar de bestemming te kiezen. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van de zwaartekrachtvelden van planeten (of andere grote objecten). Bij het passeren van een planeet op de juiste wijze wordt je meegesleurd in het zwaartekrachtveld en verkrijg je extra snelheid omdat de impuls wordt overgedragen. Bijvoorbeeld bij de voyagers is dit gebruikt om extra snelheid te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doordat er geen atmosfeer in de ruimte is zal je ook niet afgeremd worden. Uw snelheid zal constant zijn. De perfecte "reatie is gelijk aan actie. Als ik dus een bal weggooi in de ruimte aan 50km/u dan zal die voor eeuwig blijven doorvliegen aan 50km/u Tenzij. Vertraging kan wel onstaan door de aantrekkingskracht van massa's die zich in de ruimte bevind. Deze aantrekkingskracht kan je ook gebruiken om u terug of meer snelheid te geven, zoals we planeten gebruiken om ruimtevaartuigen weg te slingeren.
Zo zou je bv een zwart gat kunnen gebruiken om dezelfde versnelling te krijgen als met planeten. Voorwaarde is dan wel dat je op de juiste afstand het zwart moet passeren.
Robert