Om even puur afstand aarde-pluto te nemen en een constante snelheid aan te nemen van 29.000 km/h.

5,9068×10^9 km is de afstand tussen pluto-zon (gemiddeld)
149,6×10^6 km is de afstand tussen aarde-zon (gemiddeld)

Verschil is:
5,7572×10^9 km.

((5,7572*10^9)/29.000)=198524

Dus:
198524 uur.
8271,84 dagen.
22,66 jaar.

Toegevoegd na 15 minuten:
Hierbij ga je trouwens wel uit dat pluto en aarde "achter elkaar" staan op het moment van vertrek en aankomst (22 jaar later). Hierbij neem je niet mee dat je door vlak langs andere planeten (veel grotere met een grotere zwaartekracht) een flinke versnelling kunt krijgen. Je gaat hierbij uit van de snelheden die worden gehaald met een space-shuttle, zo'n 29.000 km/h
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij ga je er wel vanuit dat de aarde en Pluto in één lijn staan met de zon. Misschien staat Pluto wel aan de andere kant van de zon.
En, waar haal jij de snelheid 29.000 km/h vandaan? Apollo 10 uit 1969 haalde al bijna een snelheid van 40.000 km/h.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 29.000 is een hele goede schatting, als je langs planeten gat krijg je een slinger maar deze is maar van 'korte' duur.
Een satelliet die op 19 januari 2006 is gelanceerd komt er in juli 2015 aan. Meer dan 9 jaar reizen dus. Toen stonden aarde en Pluto gunstig. Ik heb ergens gelezen dat het 400 jaar duurt voor die gunstige stand weer wordt bereikt. En dit is alleen voor de heenreis. De terugreis kan langer duren omdat er dan geen gunstige stand van aarde en Pluto is als weer huiswaarts wordt gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minimale ontsnappingssnelheid van een ruimtevaartuig van de aarde is 11 km/s. Dat is zo'n 40.000 km per uur.
Om een idee te krijgen van een mogelijke reistijd, gaan we voor het gemak maar uit te reizen met een snelheid van 42.000 km p/u.
Dit komt dan neer voor een dag en nacht-reis van zo'n 1 miljoen km afstand.
Gemiddelde afstand van Pluto t.o.v. de Aarde en Zon is 6 miljard km.
Met een reistijd van 360 miljoen km per jaar, zal de reis dan bijna 17 jaar duren.
Geen stoplichten, files of flitspalen; het woord "opluchting" was zijn tijd al héél ver vooruit!