alle voorwerpen komen door de aantrekkingskracht van de aarde op het aardoppervlak teregt is dat juis of fout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Niet correct, bv gassen stijgen op doordat de sm lager is dan die van luchtam dus ook gasgevulde ballonnen worden niet door de aarde aangetrokken. En wat te denken van grote opheenhopingen van water in de lucht (wolken) blijven ook zweven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry....... Luchtam moet zijn lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aantrekkingskracht van de aarde zal er voor zorgen dat alle "voorwerpen" worden gesorteerd op grond van hun dichtheid (soortelijk gewicht) binnen de aarde. De aanwezigheid van goud en dergelijke zware stoffen in de aardkorst wordt verklaard door een kosmisch bombardement op het moment dat de aarde al een min of meer vaste korst had en de stoffen niet meer verder gesorteerd konden worden.

Stoffen zullen nu stoppen met vallen wanneer ze vaste stof tegenkomen, of wanneer ze in een medium met gelijke dichtheid terecht komen.
Een steen zal op de zeebodem terecht komen, of op het aardoppervlak,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle massa trekt elkaar aan. Ja zelfs een atoom trekt een atoom aan die 10.000.000.000.000.000.000.000.000 km. verderop is.
De aarde trekt dus aan elk voorwerp buiten de aarde en elk voorwerp buiten de aarde trekt aan de aarde.
Afhankelijk van de snelheden en richtingen van de snelheden van de betreffende voorwerpen (en afhankelijk van andere massa's) beweegt een voorwerp zich van de aarde af of er naar toe.
Daar zijn allerlei ingewikkelde formules voor.
(Die ik niet ken... :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet correct.
De maan komt niet op het aardoppervlak terecht. Terwijl die wel de invloed vande zwaartekracht ondervindt.
Een stuk steen vanuit de ruimte kan langs de aarde scheren. Door ze zwaartekracht wel een bocht maken. Maar hoeft niet op aarde terecht te komen.
Het hangt af van de snelheid van het voorwerp.