Als onze zon door (supernova?) tot rode reus zal omvormen zal de evolutie op aarde snel genoeg zijn om leven te behouden (move2 Proxima Centauri)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Bij het Kruidvat zullen al snel zonnebrandcreme met beschermingsfactor 80 te koop zijn. Nb Wat heeft die dwergster Proxima Centauri( http://en.wikipedia.org/wiki/Proxima_Centauri ) daar overigens mee te maken ?
niko
12 jaar geleden
als....

Antwoorden (4)

De zon zal nooit eindigen in een supernova omdat de massa daar te laag voor is. Wanneer de zon de fase heeft bereikt dat ze een rode reus is, is de mogelijkheid aanwezig dat de aarde opgeslokt wordt (net als met Mercurius en Venus zal gebeuren). Mocht dat niet gebeuren dan zal de aarde alsnog in een bal lava veranderen met temperaturen van duizenden graden celcius. Er zal dan al lang geen leven op aarde meer mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de geleerden zeggen dat dat pas over 5 miljard jaar gaat gebeuren hebben we nog wel even om super snel reizen mogelijk te maken. Zodat we tegen die tijd ergens anders in een ander plsnetenstelsel verder kunnen met een andere zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja we weten het niet en zullen het ook niet weten. Jij niet, ik niet onze kroost niet, hun toekomstige kinderen ook niet, en zelfs 100 000 generaties na hen ook niet. Niet iets om je druk over te maken. Tegen die tijd zal de oplossing zichzelf aandienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mogelijk, maar leven op aarde is dan niet meer mogelijk, wel leven dat oorspronkelijk van de aarde komt