Wat gebeurt er met een water druppel in de ruimte?

In de spaceshuttle zal hij zweven. Maar wat als ze die naar buiten brengen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

In geval de druppel bevriest, zal die door het vacuüm in de ruimte toch verdampen. Het proces waarbij ijs overgaat in waterdamp heet sublimeren.
Ook op aarde kan ijs onder lage druk sublimeren. Dat wordt toegepast bij vriesdrogen.
Kortom de druppel valt uiteindelijk uiteen tot waterdamp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt er denk ik en beetje van af WAAR in de ruimte je je bevindt. Dichter bij de zon zal deze verdampen, verder er vanaf zal die bevriezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the temperature of space is, at its coldest, just the temperature of the leftover glow from the Big Bang. This radiation, known as the Cosmic Microwave Background, bathes the entire Universe in a temperature of only 2.7 Kelvin. That's less than 3 degrees above absolute zero, or -455 degrees Fahrenheit! But there's also -- literally -- no pressure in space. So, what happens? Who wins? Does the water freeze or boil?

Oddly enough, the answer is first one, and then the other! It turns out that having a pressure vacuum will cause the water to boil almost instantly. In other words, the effect of boiling is much, much faster than the effect of freezing.

But the story doesn't end there. Once the water has boiled, we now have some isolated water molecules in a gaseous state, but a very, very cold environment! These tiny water vapor droplets now immediately freeze (or, technically, desublimate), and become ice crystals

The water finishes boiling and becomes a gas, the gas freezes (or desublimates), and ice crystals -- a.k.a. snow -- results! And that's what happens to water in space. Oh, to be able to try this at home...