Wel:
*Een bemande missie naar een asteroïde is een mijlpaal die wellicht binnen 15 jaar plaats zal vinden.
*Bewapende satellieten. De eerste stappen zijn gezet die een wapenwedloop tot gevolg kunnen hebben op het gebied van bewapende satellieten. Elkaars satellieten uitschakelen en je er tegen verdedigen dus.
*Nu nog journaal nieuws, straks niet meer zo boeiend: passagiers in vliegtuigen die buiten de atmosfeer vliegen.

Niet:
*Bemande missie naar mars. Een bemande missie naar mars is wel mogelijk als alles op alles gezet wordt, maar het is onwaarschijnlijk dat het binnen 15 jaar plaats gaat vinden. De kosten en technische problemen zijn heel hoog. Haalbaar, maar heel erg hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, de Joint Strike Fighter helpt ons naar de maan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja denk het wel, tripjes door het heelal enz..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over iets langer dan 15 jaar staat de eerste mens op mars. in de tussentijd geen interessante ontwikkelingen waarschijnlijk. in ieder geval niet waar de gewone burger van op de hoogte zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnen 15 jaar komen er aliens en dan leren ze ons alles over ruimtevaart en harmonie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sonde New Horizons van de Nasa zal op 15 juli 2015 de (naar mijn mening onterechte kwalificatie dwerg)planeet Pluto een bezoek brengen. De afstand met de Aarde zal dan iets minder dan 5000 miljoen kilometer zijn. Hierna zal New Horizons een zogenaamd Kuiperbelt object bezoeken (nu nog onbekend welke dat zal zijn). New Horizons zal tot minimaal 2020 signalen naar de Aarde zenden. Hierna vliegt zij met 13 kilometer per seconde de interstellaire ruimte in.......om nog miljoenen, wellicht miljarden jaren door te vliegen als aandenken aan het feit dat er op de derde planeet (van de Zon af gezien) ooit wezens zijn geweest die in staat waren deze sonde te maken en te lanceren. Ondertussen zal over 15 jaar de sonde Voyager 2 als 1e de heliosfeer van de Zon hebben verlaten en geen last meer hebben van zonnewind, deze bevind zich in 2020 op zeg 20 miljard kilometer van de Aarde......
NASA bezuinigd nu. Private partijen zullen worden uitgenodigd rakketten te lanceren (eerst onbemand daarna bemand). Ik voorzie dat dit geen succes zal zijn. Een bemande reis naar Mars zal politiek in ieder geval in de Westerse wereld geen consensus krijgen en als te duur worden beschouwd. Wellicht dat een grootmacht als China hier wel geld voor over heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Op Mars gaat het zeker door, met de volgende reden:

1.Mars Rover Opportunity is afgelopen zeventien augustus aangekomen bij de Endeavour Crater. (De reis was 21 kilometer, maar aangezien de Opportunity maar maximaal honderd meter per dag kan, deed hij er drie jaar over).
2.Eind 2011 gaat Mars Rover Curiosity naar Mars, die kleiner en sneller is dan de voorgaande Mars Rovers.
3.Er is zwavel in lucht van Mars gevonden, waarschijnlijk is er leven in de grotten van Mars, waarschijnlijk Snottieten (dat zijn een hoop bacteriën bij elkaar die kristal inademen en zwavel uitstoten. Dus niet doordenken.)
4.In 2019 stapt de eerste mens op Mars
5.Er is ontdekt dat Mars vroeger een levende planeet was, er zijn uitgedroogde vulkanen en zand-gletsjers gevonden. Maar helaas heeft Mars zijn atmosfeer verloren omdat de planeet te klein was om hem vast te houden. Toen heeft het Noorderlicht hem weggejaagd.

Dat is er al. Waarschijnlijk is Mars de planeet waar nu het meeste onderzoek op wordt gedaan, omdat hij (als je de maan niet meerekent) onze buurman is.
Als we geluk hebben vinden we op Mars leven (Dus die Snottieten) en heel misschien in die grotten water.
Als dat geen feest is...

Mvg,
MrMorrie1

P.S. Snottieten leven ook op de aarde
P.P.S. Hieronder zie je een plaatje van de Curiosity