Zijn de kosmonauten van Erich von Däniken ooit aangetoond?

In "Waren de goden kosmonauten" geeft Erich von Däniken veel voorbeelden van hun bestaan. Bijvoorbeeld: hij stelt dat er grottekening is gevonden met daarop oermensen, zittend op een buffel, met een ruimtehelm op.
Zo zijn er nog veel meer 'bewijzen'. Een kolom, samengesteld uit een onbekend materiaal. Of 'de kaart van Pirreus'. Of 'op z'n kop liggende gebouwen'. En die waren dan ook nog 'ns gehakt uit een steensoort die op het eiland niet voorkwam.
Wat is hier allemaal aantoonbaar van waar?
Of is alles aantoonbare onzin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Von Däniken heeft na een aantal jaren toegegeven dat alles wat hij publiceerde uit de duim gezogen was.
Von Däniken wordt daarom een morosoof genoemd.
Zo goed uitgelegd dat in den beginne de wetenschappers zelfs zouden twijfelen.
Niets van waar , dus....maar el goed verkocht....

Toegevoegd na 19 minuten:
Zijn theorieën zijn een ratatou van allerlei mysteries die al eerder beken waren ,maar geen antwoord hebben.
Hij heeft op een zeer 'wetenswaardige manier' verbanden gaan leggen tussen al die mysteries ; boeiend , dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste beestie. Eigenlijk moest ik nu van je walgen. Ik zou je moeten haten en ik zou moeten willen, dat ik deze vraag nooit gesteld had.
Je hebt mijn hele wereld - zoals ik deze kende en beleefde over meer dan 25 jaar - finaal ten gronde gericht.
Ik gelóófde hierin! Ik geloofde het allemaal hartstochtelijk.
Maar er is één reden, waarom ik het bovenstaande niet doe. Eén reden, waarom ik je dit vergeef en je hartelijk omhels. En dat is omdat jij mij eindelijk - na jaaaaren dwaling - op mijn 65ste jaar volwassen hebt gemaakt.
Natuurlijk uiten we dit met een +, maar het zal eventuele anderen vrijwel niet lukken om jou de 10 punten voor het beste antwoord nog te ontfutselen. Ze hebben nog 'n week de tijd. Maar het lijkt mij stug...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt een vraag en je krijgt een antwoord - het is niet het antwoord dat je wilde, maar aan wie ligt dat? Niet aan beestie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo
Het ligt zeker niet aan beestie.
Het ligt zuiver en alleen aan Erich von Däniken.
(Als je de ironie in mijn antwoord aan beestie niet ziet, dan ligt het niet aan Erich von Däniken, maar aan jou.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beestie, hartelijk bedankt voor het antwoord.
Ik weet nu dat ik mijn dromen en stiekeme verwachtingen over bezoek uit het heelal gewoon kan opgeven.
Jij hebt het beste antwoord gegeven.
Waarvoor dank!

Andere antwoorden (2)

Echte bewijzen zijn er bij mijn weten niet.
Persoonlijk vind ik veel van zijn argument wel heel ver gezocht; te ver om logisch geloofwaardig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ook van gesmuld die heerlijke theorieen van von Danicken .

Heel fantasierijk maar in mijn ogen niet bewijsbaar
heb dit al jaren achter me gelaten
heerlijk discussie materiaal maar werd er een beetje moe van
en niets heeft me overtuigd weet nu niet eens meer wat er precies allemaal is maar het is niet blijven hangen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jammer dat niets is blijven hangen.
Ik vond (vind) het zo ontzettend interessant!