Hoe hard gaan we als we als we stil staan?

Ik zit nu stil, heb van mijzelf geen voorbewegende kracht, maar de aarde draaid om zijn as, de aarde draait om de zon, de zon draait mee in de melkweg enzovoorts. Hoe hard gaan wij dan bij benadering?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel niet alleen de omwenteling an de aarde, maar dus alles bij elkaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
wiiieeee!! :P

Antwoorden (5)

de omtrek van de aarde in 24 uur zo hard gaan we.

Ik meen dat de omtrek 40.000 of 44.000 kilometer is. Het juiste aantal kilometers weer ik niet precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aarde draait om zijn eigen as met een snelheid van 1600 km/u. Dus ik neem aan 1600 km/u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
160.000 km/s dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hor kom je daarop?
De Aarde draait om de Zon in dezelfde tijd dat ze 366,26 maal om haar eigen as draait. Deze tijdsduur wordt een siderisch jaar genoemd. Omdat de rotatie van de Aarde om haar as en de baan van de Aarde om de Zon dezelfde richting volgen (vanaf de noordpool gezien tegen de wijzers van de klok in) is de lengte van het jaar in zonnedagen gemeten precies één dag korter, namelijk 365,26 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze snelheiden zijn factoren en kunnen elkaar dus tegenwerken en helpen. Als de zon het ene moment naar links draait ( half. Jaar) kan de aarde waar jij staat in tegen gestelde richting draaien ( halve dag). Dit is dus geheel afhankelijk van het moment