Hoeveel sterrenstelsels bestaan er precies in de ruimte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij uitgeteld bent deel je het dan mee op GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterenstelsels , komen bij en, sterven uit , wie dat controleerd die weet meer .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het nut van deze vraag is laat ik in het midden , want nieuwsgieirigheid kent vele vaders , de logica slechts één .

Het beste antwoord

Het antwoord in preciesheid is : dat is niet te berekenen , sterrenstelsels komen en gaan , er is sterven en tot nieuw leven komen en wie mij kan vertellen hoe dit gaat of wanneer een stelsel een sterrenstelsel is ?
Zijn we daar over uit dan kunnen we hier iets meer over vertellen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is geen precies antwoord te geven, er zijn er miljarden en nog eens miljarden.

Waarom dit niet te beantwoorden is? Het zijn er letterlijk " ontelbaar" !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, in de Hubble Ultra Deep Field, een afbeelding met lange openingstijd van een klein stukje lege hemel zonder voorgrondsterren, is elke lichtbron die je ziet een sterrenstelsel. Het is een foto van een stukje hemel (gezien vanaf aarde) vergelijkbaar in grootte met een papiertje van 1 mm² op een afstand van een meter. Deze bevat (bij benadering) zo'n 10.000 sterrenstelsels.

Het precieze antwoord is dan ook lastig te geven, maar het zal een behoorlijk groot aantal zijn.

(Ik kon geen afbeelding toevoegen - te groot bestand!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De middellijn van het Melkwegstelsel werd vroeger altijd opgegeven als ca. 100.000 lichtjaar; de nieuwste metingen wijzen meer in de richting van 70.000 lichtjaar, maar het ligt er ook erg aan hoe je de 'buitenrand' definieert. Het aantal sterren in het Melkwegstelsel werd vroeger standaard opgegeven als ca. 100 miljard (10^11); tegenwoordig is bekend dat het aantal zwakke dwergsterren veel groter is, en dat het totaal aantal misschien wel in de richting van 200 miljard komt. Andere sterrenstelsels zijn kleiner, met minder sterren, of soms juist groter, met meer sterren. Het aantal sterrenstelsels in het waarneembare deel van het heelal wordt tegenwoordig geschat op een paar honderd miljard. Daarmee is het totaal aantal sterren in het waarneembare heelal dus in de orde van 10^22 a 10^23.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet eens bekend hoe groot de ruimte is.Laat staan dat men weet hoeveel sterrenstelsels er zijn.Dat je vaak als antwoord krijgt 'Miljarden" is eigenljk ook erg vaag