Op hoeveel km afstand van de aarde zou het radiosignaal van een gelanceerde ruimte sonde nog te ontvangen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voyager 1 en 2 zijn steeds te ontvangen, en die zijn nu 110 AU ver weg. (nog nooit is iets door mensenhanden gemaakt zo ver weg van de aarde geweest)
De Nasa denkt dat ze in elk geval tot 2025 te ontvangen zijn, wanneert de Heliopauze bereikt wordt. Men denkt dat die ca. 150 AU ver weg is. (kan ook 200 AU zijn)

O ja, een AU, een
Astronomical Unit = 149 598 000 kilometer.
AWM