Nee de zon is rond en straalt dus alle kanten op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha? dus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus hij heeft geen schaduw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja.. is logisch!
De zon heeft geen schaduw, dat komt simpelweg omdat er geen licht op schijnt dat feller is dan de zon zelf. Als dat wel zo zou zijn dan zou de ze zon het licht van die fellere bron tegenhouden waardoor er voor die fellere lichtbron schaduw zou zijn. Dat is echter niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmja, maar het licht van sommige sterren is wel feller toch?
behalve dan dat ze verder weg staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat is niet zo omdat ze verder weg staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een ster achter de zon staat, kan je stellen dat je de ster niet kan zien omdat de zon ervoor staat, en dus de schaduw van de zon op aarde valt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit valt te verwaarlozen onze ogen kunnen dat niet waarnemen door dat de zon zelf al veel te veel licht geeft om in te kijken. succes met de schaduw zien al staat er een nog velere ster naast.
De zon zou een schaduwzijde hebben als er een lichtbron was die op de zon sterker lichtzou doen stralen dan het zonlicht zelf. Die is er niet, dus heeft de zon geen schaduwzijde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
|Volgens mij heeft de zon geen schaduw ?..
De zon is een bonk lava, Dus er straalt aan alle kanten wel licht,

Het zal me verder niks verbazen dat over duizenden jaren een deel van de zon dooft waardoor er wel aan eenkant een schaduw ontstaat ( Maar dan zijn wij al dood ) En bestaat de wereld misschien all lang niet meer ;)