Het zonlicht wordt weerkaatst door het maanoppervlak. En als je na gaat hoe fel de zon is, is het dus vrij logisch dat de maan zoveel 'licht geeft.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon schijnt op de maan en de maan reflecteert dat zonlicht dus daarom zie je de maan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt de maan zelf geeft geen licht hij weerkaatst alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de lichtbron (zon) die tegen een voorwerp aan schijnt (maan) en het voorwerp geeft diffuus af en gaan de lichtstralen alle kanten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals velen al zeiden is dit het weerkaatsen van zon licht op de maan. In werkelijkheid zie je dus niet de maan, maar lichtdeeltjes die om precies te zijn 1 seconde oud zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon geef zelf geen licht maar is gewoon zichtbaar door de zon. Dit is zo met alle voorwerpen. Behalve dan lampen, de zon, sterren, bliksem,... alles dat lichtgeeft dus.
Ook andere planeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe dichter de maan bij de aarde staat, hoe groter hij lijkt hoe meer lichtbundels hij stuurt. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de fase van de maan.