wat voor invloed heeft de maan op de mens?

de mens bestaat voor een groot deel uit water, water wordt aangetrokken door de maan, maar als dat zo is zou de mens dan bijvoorbeeld hoger kunnen springen als de maan vrij dichtbij staat?
zijn hier onderzoeken naar gedaan?
ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat de mens wat onrustiger is met volle maan en dat er bij toeval of niet meer moorden werden gepleegt.
of dat echt waar is durf ik niet te zeggen maar misschien dat iemand het kan bevestigen of niet.

ps, deze vraag is serieus en ik geloof niet in weerwolven dus graag een serieus antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is deze week al zo'n 4 keer gesteld!
Cryofiel
13 jaar geleden
De maan trekt niet alleen water aan, de maan trekt ook botten aan. En haren, nagels, je darminhoud, enzovoort. Water wordt echt niet meer of minder aangetrokken door de maan dan andere materialen.

Het beste antwoord

Wat voor invloed heeft de maan op de mens?
De Maan heeft een enorme invloed op de mens, sommigen denken dat dit onzin is,maar kijk eens naar de invloed van de maan op het water op onze planeet: eb en vloed worden veroorzaakt door de maan. Verder heeft men ontdekt dat de diverse maanfasen ook een enorme invloed uitoefenen op de groei van gewassen. Nu weet je vast wel dat een mens voor een overgroot deel uit water bestaat, dus lijkt het je niet waarschijnlijk dat ook ons lichaam zal reageren op de maan. Kijk maar eens naar de maandelijkse cyclus waar de vrouw mee te maken heeft en wat te denken van het Engelse woord LUNATIC dat een term is voor een gestes stoornis waarbij de lijder ervan gebukt gaat onder veranderingen in de gemoedstoestand onder invloed van de maan....Maanziekte dus!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit me identiek hetzelfde antwoord...wat ik wel altijd vreemd vind is het oude gebruik van zaaien van gewassen volgens maanfasen.
+

Andere antwoorden (3)

Ik weet ook niet WAT voor invloed de maan heeft maar dat het de mens beïnvloed weet ik zekerer. Mijn zoon van zeven had er gister erg veel "last"van.
Dit is uiteraard geen antwoordt op uw vraag maar zeer zeker een bevestiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die invloed is nog nooit wetenschappelijk vastgesteld anders dan de invloed van meer licht bij volle maan met helder weer.
Mensen die in een afgesloten ruimte zaten waren niet in staat aan te geven wanneer het volle maan was, ook hun gedrag veranderde niet. En mensen die zeggen dat ze zoveel invloed hebben van volle maan en dat dat bewijst dat dat komt door de aantrekkingskracht van de maan, hebben in onderzoeken die last niet als ze niet weten/merken dat het volle maan is, bijvoorbeeld als het bewolkt is.
Dus ja, het licht kan wel degelijk effect hebben. Maar dat staat waarschijnlijk geheel los van effecten als aantrekkingskracht op het water in ons lijf (als je een glas water in de maneschijn zet, wordt de waterspiegel ook niet scheef...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft geen invloed maar het zorgt wel voor eb en vloed
Bronnen: