waarom bestaat er geen antwoorde op hoe het heelal is begonnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is in diverse vormen al zo vaak gesteld, dus zoek dat eerst eens op...

Het beste antwoord

Omdat het een beetje lang geleden is en de afstanden een beetje groot zijn. Met metingen, wiskunde en logica komen we een heel eind - net zoals sommigen weer een heel eind komen met minder rationele verklaringen - maar om nog zekerheid te krijgen schieten onze kennis en middelelen voorlopig nog even te kort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je vraag geen vraag is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene die erbij getuige was, die spreekt nu niet...

Daarom blijft het gissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel antwoorden op, zowel van religies als van de wetenschap. Religies zullen antwoorden met een verhaal over een schepping door een god of een andere hogere macht. In de wetenschap bestaat de theorie over de oerknal. Omdat het zo enorm lang is geleden, zijn theorieën hierover echter moeilijk te bewijzen. Ga eens op zoek op Internet: er is enorm veel informatie over te vinden.
14 jaar geleden
Omdat je ALTIJD de volgende vraag kan stellen: 'ja, maar hoe zag 't er dan daarVOOR uit?' (Bijv. vóór een Big Bang, etc. etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een proffesor van een proef-hoorcollege op de Univ. Leiden Had het iets te maken met de oerknal.. En nu verplatsen de deeltjes zich steeds verder uitelkaar, en uiteindelijk zullen die deeltjes weer omgedraait worden en terug naar elkaar toe bewegen waardoor er opnieuw een oerknal ontstaat...
(dit is een heel vaag antwoord, maar ik vond dat college niet echt interessant, dit is wat ik er ongeveer van onthouden heb..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat niemand er bij was op dat moment... er zijn geen getuigen...