De meeste kans maak je daarop als je:

- Amerikaan bent.
- Afgestudeerd bent in natuurkunde, wiskunde, biologie, etc.
- Je daar drie jaar in gewerkt hebt.
- Een hele zware lichamelijke en psychologische keuring hebt doorstaan.
- Minstens 1000 vlieguren hebt als piloot in een straalvliegtuig hebt.
- Tussen de 160 en 190 cm lang bent.

Dus dat valt allemaal wel mee....
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat de meeste astronauten een militaire achtergrond hebben...

Andere antwoorden (4)

Ruimtevaarttechniek studeren en een hoop geluk hebben.

Bij alle ruimtevaartorganisaties? Onmogelijk!

Of je moet spion worden en vriendjes met ieder land van betekenis zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond leven, veel wetenschap beoefenen, geen bril hebben, goed gedrag getoond hebben.

Of natuurlijk 10 miljoen neertellen voor zo'n commercieel vluchtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 10 miljoen maak je inderdaad veel meer kans!
Als alles wat hierboven staat niet voor je gaat werken.
Flink sparen en je komt alsnog een heel eind. 200.000 dollar en je bent er. Misschien gaat zelfs een hypotheekje ervoor sluiten wel lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon solliciteren en als je de beste papieren hebt, dan kun je overal aan de slag, zo simpel is dat...