De Apollo 11 heeft er 3 dagen, 3 uren en 49 minuten over gedaan.
Maar de NASA’s New Horizons Pluto mission deed er 8 uur en 35 minuten over. Die kreeg een aanvangssnelheid van 58.000 km/u en was nog steeds aan het versnellen toen ie langs de maan vloog. Een mooie tijd voor een afstand van 380.000 km!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm interessant . Weet je ook hoe New Horizons zijn aanvangssnelheid kreeg. Voor zover ik weet wordt er tegenwoordig gebruik gemaakt van passages langs andere planeten om een ruimtevaartuig mee te versnellen .
maan staat dicht bij de aarde. Als je naar de maan gaat moet je rekenen op een reistijd van zo’n drie dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de afstand naar de maan is gemiddeld ongeveer 385.000 km. bij een wandelsnelheid doe je er 77000 uur (3208) dagen om er te komen. hardlopen (12 km/u) gaat dan in 32083 uur (1336 dagen), fietsen (20 km/u) in 19250 uur (802 dagen), met de auto (100 km/u) 3850 uur (160 dagen), met een jumbojet (900 km/u) 428 uur (18 dagen en met een raket (7.500 km/u) 51 uur is ruim 2 dagen.
in de tijd van de bezoeken aan de maan door de amerikanen, deden ze er ongeveer 3 dagen over. die hebben dus gemiddeld ongeveer 5350 km/u gevlogen)