heeft alle zijn eigen zwaartekracht?

Toegevoegd na 3 minuten:
bijf. een batterij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Elke massa die bestaat in het universum heeft een zwaartekracht.
Echter, hoe meer massa een object heeft, hoe meer zwaartekracht deze uitoefent op andere objecten.
Als je bijvoorbeeld een bowlingbal op een matras legt zie je een flinke deuk in het matras.
Leg je daarnaast een flinke knikker dan zal deze naar de bowlingbal rollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Materie met massa heeft zijn eigen zwaartekrachtveld.
Het is echter recentelijk bekend geworden dat de som van de massa waar kerndeeltjes uit zijn opgebouwd, tezamen MINDER massa hebben dan de gevormde deeltjes
(protonen en neutronen) Dit raadsel is men thans bezig te ontrafelen, er zijn dus krachten in het spel die we niet ontrafeld hebben maar wel massaeffect (dus zwaartekracht) toevoegen.
Men is er nog niet uit of het een synergetisch effect is of dat er deeltjes zijn die massa toevoegen maar zich niet waar laten nemen.
Dat zou kunnen als de zwaartekracht van deze deeltjes zo hoog is dat ze een andere ruimtetijd creeren en zich zo onttrekken aan detectie.