Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan opname van Canis Major in de melkweg effect hebben op ons zonnestelsel?

De Melkweg slokt het meest nabije sterrenstelsel op. Je zou verwachten dat dit effect heeft op de gehele Melkweg.

http://home.kpn.nl/knoes198/Samenvattingen%202008%202009/Starkenburgsamenvatting.htm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
674

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In de natuur is het niet ongewoon dat groten kleintjes verorberen; wij worden gewoon wat dikker. Of dat dramatisch is voor ons Aardbewoners weten we natuurlijk niet; verandering is de gebruikelijke constante in de natuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is uiteindelijk maar weinig voorspelbaar, ook dit is niet voorspelbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit gehoord van een melkwegstelsel die Canis Major genoemd tot ik je samenvatting las. Ik zou maar geen zorgen maken want het is ook zo dat ons melkwegstelsel en bijvoorbeeld de Andromeda stelsel (op 2 miljoen lichtjaar) naar elkaar toe worden getrokken door de zwaartekracht. De botsing (als die al plaastvindt) zal over 3 miljard jaar plaatsvinden. De ruimte tussen de sterren in beide stelsels is echter zo groot dat van individuele botsingen (bijna) geen sprake is. Van de miljarden sterren in beide stelsels zullen er maar 4 of 5 botsingen zijn, heb ik ooit gelezen (weet niet meer waar, helaas geen bron). Door de botsing zou ons eigen zonnestelsel uit de melkwegstelsel geslingerd kunnen worden maar dit zou op ons stelsel zelf weinig effect hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel, er zullen wel collisions optreden en dan komt er een groot vuurwerk op het firmament.. Maar ik maak me er niet druk om A) veranderen is niet mogelijk en B) wie dan leeft dan ermee om moet gaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaaf, ik ben dol op vuurwerk!
Wanneer staat het gepland? Gaan we het nog meemaken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding