ik heb een site nodig met redelijk veel informatie over de planeet "gliese 581 g" iemand die tips heeft?? (wikipedia ken ik :P)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.kennislink.nl/publicaties/goldilocksplaneet-gevonden

Antwoorden (2)

Behalve wikipedia heeft Nasa ook erg veel informatie over planeten ;o)

Op Noorderlicht staat ook meer informatie.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik voeg de wikipedialink ook toe. Op deze pagina staan onderaan ook interessante bronverwijzingen.

Onderstaande foto is een artist impression die op Nasa.gov te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen al om de moeite een plusje van mij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel steve, ik hoop dat de vraagsteller er wat aan heeft. Het zijn natuurlijk interessante specualties dat de planeet op de aarde zou kunnen lijken.
Deze planeet die op iets van 100 lichtjaren van ons verwijderd is, is bekend dat hij een flink stuk GROTER is dan de aarde , ik meen 4X zo groot.
Voor de rest bevat hij water en staat op de juiste afstand van een geschikte ster.
Omdat bij de reis de lichtsnelheid benaderd wordt (na ongeveer 6 jaar versnellen) is de reis in een mensenleven te doen (ongeveer 70 jaar) omdat door de lichtsnelheid te benaderen de tijd voor de reizigers langzamer gaat.
In theorie zou dus een jongeling zowel op de aarde als op Gliese kunnen staan.
Krachttraining is wel belangrijk, de zwaartekracht is daar flink hoger dan hier op aarde.
Er zal dan ook wel geen filiaal van Mcdonald / Burger King /KFC meevliegen....
Het is makkelijker om Mars te gaan kolonialiseren, we hebben toch nog 4 miljard jaar voor de zon een rode reus wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Momenteel is en serie op Discovery SF over dit onderwerp.
Kijken zou ik zeggen, er wordt over Gliese veel verteld en wat verteld is is redelijk betrouwbaar.