De hoogste golven werden aangetroffen in de Stille Oceaan. Op 7 februari 1933 schatte een officier van de U.S.S. Ramapo een golf op 34 meter hoogte. In 1956 maten oceanografen met behulp van stereofoto’s een golf op van 24,9 meter hoogte. In 1968 werd vanaf een booreiland voor de westkust van Canada een 30,5 meter hoge golf waargenomen. In theorie is op volle zee een maximumhoogte van 60,35 meter mogelijk. Maar zo’n monstergolf is nog door niemand gezien. Als het windveld van een noordwesterstorm toevallig precies in de richting van de golven over de Noordzee trekt, kunnen de golven daar ook extreem hoog worden. Langs de Waddenkiust zijn onder deze omstandigheden golven van 12 meter hoogte gemeten. In het midden en noorden van de Noordzee zijn dan golfhoogten van meer dan 20 meter mogelijk. Voor booreilanden op de Noordzee wordt voor alle veiligheid rekening gehouden met 34 meter hoge golven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo stil is ie dus niet :P
Ik heb andere informatie gevonden...die spreekt over 1740ft. of 530.3 meter in Alaska 1958

Volgens bron:zie link