In welk land ben je als je op curacao bent?

Curacao is geen onafhankelijk land en ook geen provincie/gemeente van Nederland. Het lijkt mij dat je dan op een gebied bent wat zowel geen land als onderdeel van een land is. Ik weet het niet...

een jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Curaçao is een eiland en een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Als je op Curaçao bent bevind je je dus in het land Curaçao.
Het is namelijk sinds 10 oktober 2010 niet meer zo dat Curaçao afhankelijk is, want toen veranderden de staatkundige verhoudingen binnen het Koninkrijk der Nederlanden en werden de Nederlandse Antillen opgeheven.
Toegevoegd op 21 februari 2023 14:44: tekst
Amadea
een jaar geleden
Je bent in Nederland als je op Curaçao bent. Curaçao is een openbare lichaam van Nederland en maakt deel uit van de Nederlandse Caraïbische eilanden.
9 maanden geleden