Waarom worden altijd de Duisters zo belachelijk gemaakt?

Op school, op reclames! Echt vreselijk!
Oke, ik ben half Duits vandaar. Maar ik vind het echt nergens op slaan. Of je niet een beetje respect voor je buurland hebt. :S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord altijd in je vraag is nogal generaliserend bovendien word er over elk volk grappen gemaakt. Tenzij je een voorbeeld kan geven, denk ik niet dat Duitsland belachelijk wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor leuke vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook irrationeel denken dat je minder in de smaak valt doordat je een beetje Duits bent. Ik probeer mijn Marokkaanse collega ook van dat soort gedachten af te brengen. Je denkt misschien voor een ander; dat mag je niet doen. Je doet dan iets met een ander wat hij of zij niet wil.

Het beste antwoord

IK HEB ER 16 maanden in militaire dienst gezeten,en je zag al die nederlanders hun mening veranderen

Duitsers zijn rustig,zeer perfectionisch,ze organiseren alles heel goed

enige minpuntje:Ze hebben niet zoveel humor en soms iets te serieus

Wist je dat ze in Enschede de duitsers heel graag mogen,heel frappant is dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een mooie avatar Tomby

Andere antwoorden (8)

In mijn ogen omdat het een naar volkje is, met hun handoekjes en kuilen. Ik irriteer mij altijd mateloos aan die mensen, dus als ik ze in de maling kan nemen, graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke min. vind jouw antwoord erg naar en generaliserend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn heel erg veranderd de laatste jaren Jeroen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je respect tegenover mijn moederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar een feit, ga hun gedrag maar eens bestuderen, verleden jaar zijn er nog een groep van een brits cruiseschip gezet voor dat gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vinden wat je wil... Ze hebben wel 6 miljoen Nederlanders vermoord... + ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou toch op Jeroen alsof wij Nederlanders zulke lievertjes zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@barcelonaman, wellicht omdat ze steeds minder welkom zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort antwoorden Jeroen is inherent aan jouw kennis van zaken. Van mij een gemotiveerde -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he, Nederlanders kunnen zich ook vreselijk gedragen hoor, misschien zijn ze er wel 's Duitsers van een cruiseschip afgezet, maar nederlnaders zijn vast en zeker wel honderd keer van een cruiseschip afgezet. En @TonTheBest, dat waren trouwens 6 miljoen Joden en je kan de Duitsers van nu niet gaan beschuldigen wat Hitler 70 jaar geleden heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het zijn de Nederlanders die de handdoeken, zeepjes en badjassen meestelen uit een hotel. Mooi aandenken voor thuis. Wat voor last heb je ervan dat Duitsers een kuil graven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jeroen1962:
Heb je wel eens gezien hoe bepaalde Nederlanders zich als complete idioten kunnen gedragen in toeristische oorden als Benidorm, Lloret de Mar en vergelijkbare oorden? Daar is een kuiltje graven niets bij. @TonTheBest
Inderdaad, wat Rinties zegt: je kan de huidige Duitse generatie toch niet verantwoordelijk stellen voor het de zieke geest van Hitler? @barcelonaman:
"ze zijn heel erg veranderd de laatste jaren Jeroen" Of is onze perceptie van ze veranderd de laatste jaren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Duitsers die ik tegenkom, zijn eigenlijk altijd uitermate beleefd. En die kuil ken ik alleen uit de overlevering. En 'ze' hebben helemaal niemand vermoord. De 'ze' die dat gedaan hebben, zijn voor het overgrote deel zelf al dood. -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verontrustend, dit soort uitspraken van iemand wiens ouders zelfs nauwelijks de oorlog hebben meegemaakt....
Hele dikke welverdiende min dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen, ik betrek de oorlog er niet in, maar voldoende familieleden verloren in WII. En mijn ouders hebben heel bewust de oorlog meegemaakt. helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je het niet over ; je komt met een paar domme vooroordelen over kuilen graven en dat ze je 'altijd' mateloos irriteren. Alsof het Nederlandse volk dat op het strand hangt zo geweldig is......
Alle Duitsers die ik ken zijn trouwens van net zo na de oorlog als ik. Ik ga verrekte weinig om met 80-plussers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had veel mensen van in de zeventig en ouder gekent zonder WOII
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik misschien ook wel.
Hoeveel mensen zouden er nu eigenlijk op de wereld zijn zonder oorlogen in het verleden, eender welke oorlog ?? Vijftigmiljard ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jeroen:48 jaar oud, en dan zulke statements neerzetten, ongeloofelijk.....(als ik er zo iets uit zou kramen, tekende ik ook een paar ogen op m'n kont)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol: Dan kun je in elk geval aardig inschatten waar het geluid vandaan komt ;-)
Men maakt ze niet echt belachelijk,maar men versterkt de (veronderstelde) Karaktetrekken van de duitsers. Maar dat wordt met alle buitenlanders wel min of meer gedaan,door ze te karikaturiseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P.s. Je begint er overigens zelf mee,door ze Duisters te noemen! Welke van jullie 2 is duits? Claudia of Elisa?
Puur gebaseerd op de geschiedenis, niet op de Duitse persoon zelf. Jammer, helaas gebeurt het nog wel. Het zou mooi zijn als we het verleden op dat punt los konden laten, elkaar kunnen respecteren en van elkaar kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je wilt de huidige generaties verantwoordelijk houden voor hun voorgaande generaties? Wat een nonsens. En je weet helemaal niets over mij, is het misschien in je opgekomen dat ook ik een kind ben van oorlogskinderen? Get over it en ga door met je leven in plaats van vast te zitten in het verleden. En joe kom je er bij dat neonazi's de boventoon voeren? Het is slechts een kleine groepering extremisten, die zijn echt niet in staat om beslissingen te nemen voor zowel het Duitse volk als voor anderen. Leuk dat je sterrehemel heet, kan je voortaan in je antwoorden/reacties ook zo ver kijken?
Jij ervaart dat op die manier, ikzelf heb juist de indruk dat het in de afgelopen 10 jaar sterk aan het afnemen is.
In ieder geval vindt het zijn oorsprong in de tweede wereldoorlog, waarin Nederland verschrikkelijke tijden heeft doorgemaakt dankzij na de Duitse inval.
Het is als het ware een vorm van betaald zetten.

We zijn inmiddels 2 generaties verder, en het is niet meer dan eerlijk en humaan om zo langzamerhand de duitsers niet langer aan te kijken op het geen vele van hun ouders en grootouders hebben aangericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is natuurlijk lastig antwoord geven op je vraag omdat iedereen er waarschijnlijk weer een andere mening over heeft. Ik kan me voorstellen dat je je persoonlijk een beetje aangevallen voelt als men je (indirect) een beetje belachelijk maakt. (Ah ja, Kaulen graben! Wo ist der Bahnhof, Do ist der Bahnhof!) Nee, gekheid.... :)

Kan ik het leed wat verzachten door te zeggen dat de duitsers de nederlanders ook belachelijk maken? Google maar eens op Matze Knop.
En ook de belgen beschimpen de nederlands weer, net zoals wij grappen hebben over belgen.

Het hoort er een beetje bij denk ik. Probeer jezelf er niet al te druk om te maken, dat is mijn advies.
En nu, lachen!!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat ik erg jammer vind om te zien is dat jouw tamelijk onschuldige vraag een discussie opent die in principe niets met jou vraag te maken heeft. Beetje jammer dat men geen normaal antwoord kan geven zonder naar een geschiedenis te referren waar ze wel een mening over hebben, maar hoogstwaarschijnlijk niet zelf meegemaakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat voor sommige mensen de oorlog, die noch zij, noch hun ouders en soms zelfs hun grootouders helemaal niet (bewust) hebben meegemaakt. Maar dat zetten ze dan wel voort bij het voetballen ofzo.

Daarnaast is in elk geval mijn generatie met de paplepel min of meer ingegoten dat 'de moffen niet deugen'. Je kon geen teeveeserie of tekenfilm aanzetten of de boef of slechterik heeft en vet Duits accent. Nog steeds, trouwens. Terwijl je je niet eens wilt vóórstellen wat er in het politiek correcte Nederland zou gebeuren als je de boef ineens een Arabisch of Zuid-Europees accent zou geven :shock: !

Duitsers kunnen inderdaad wat luidruchtig zijn, maar Nederlanders doen daarin op geen enkele manier voor hen onder. Trouwens, Engelsen, Spanjaarden en Denen (om maar wat zijstraten te noemen) ook niet, hoor.

De mentaliteit van de gemiddelde, nu levende, Duitser is echter weinig tot niets mis mee. Sterker nog, het is één van de redenen waarvoor ik het steeds verder afzakkende Nederland, waar zaken als beleefdheid, respect, arbeidsethos, nijverheid, en ordelijkheid eigenlijk boekenbegrippen zijn geworden, verlaten heb. Duitsland is als een warm bad, in meer dan één opzicht. Maar voor dat bij de gemiddelde Nederlander in zijn botte hersens is doorgedrongen, gaat nog ettelijke generaties overheen vrees ik.

En voor wie denkt dat het allemaal wel meevalt, nodig ik van harte uit eens een dagje met een Duits kenteken rond te gaan rijden, met náme nu tijdens het WK. Sinds ik dat doe, leer ik mijn voormalige landgenoten namelijk NOG beter kennen, en ben ik NOG een beetje blijer dat ik weg ben uit dat ...land. We zouden ons collectief de ogen uit de kóp moeten schamen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten ze een Nederlandse vlag ophangen dan ???
Nouja, voetbalmensen heb ik sowieso geen erg hoge pet van op, eender van welk volk ze zijn.
Waar ik woon is echter in de wijde omtrek nog geen spoor van (Duitse) voetbalparafernalia te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ga er meteen vanuit dat het vanwege de voetbal is ; Duitsers zijn normaliter niet zo vlaggeil, en pas de laatste jaren mag het rondom het voetbal weer mondjesmaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder spreken de minnetjes bij dit antwoord voor zich, en bevestigen ze me nog maar eens in de overtuiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ik kan mij wel enigszins vinden in je analyse Marleen. Ben het niet overal mee eens. Maar ik heb een tijdje overwogen om naar Berlijn te verhuizen omdat ik daar nog zo'n heerlijk gemoedelijk jaren 80 sfeertje proefde, maar dan in een modern jasje, zeg maar. Dat voelde voor mij inderdaad ook als een warm bad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen negatieve ervaringen met de duitser van nu. Hooguit dat velen geen engels spreken, maar dat vast met het onderwijs te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel, maar voornamelijk met het feit dat alles op teevee wordt nagesynchroniseerd. De hele taal is voor d egemiddelde Duitser vreemder en onbekender dan pak hem beet Turks voor ons. Dus is het ook lastiger om te leren. Dat merk ik duidelijk aan mijn kinderen ; die pikken het ien keer zo snel op als de Duitse kinderen.
de duitsers hadden de pech dat er in de jaren 30 van de vorige eeuw een psychopaat opstond in hunmidden die hun reputatie als beschaafd ontwikkeld land voor vele generaties beschadigd heeft. Wij hebben dan weer Joran vd Sloot die voor de ogen van de hele wereld, het Nederlandse rechtsysteem belachelijk heeft gemaakt een land waar vrouwen- drugs smokkelaars moordenaars vrij rond kunnen blijven lopen en elke Hollander die vanachteren ''van der 'lalall'' heet maar beter even uit Zuid-(en Noord) Amerika kan blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft een beetje een volk dat zichzelf wat superieur vindt. Dat zit er nou eenmaal in. Maar als een Duitser tegenwoordig een pet uit de vuilnisbak haalt en opzet is hij wel zo reëel om te denken dat hij daardoor niet automatisch de baas meer is. Geintje....