Wat zijn de grootste/belangrijkste steden van Indonesië?

Ik wil het niet van wikipedia want daar staan alle steden (denk ik en anders is het teveel). Weet iemand het gewoon uit zijn hoofd of een goeie site??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Belangrijkste steden liggen op Java. Jakarta en
Yogyakarta. Vanaf Java wordt het land bestuurd.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens op Google Earth, kan je zelf kijken welke steden de grootste zijn (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje :D
Jammer dat je niet aangeeft waarom je dit wilt weten.
Als het voor vakantie is zijn misschien andere steden interessant en dus belangrijk dan wanneer je er zaken doet.
In het geval van vakantie kan je het best een uitgebreide reisgids aanschaffen. In het geval van zakelijk zou ik het niet weten maar iemand anders misschien wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste steden van Indonesië zijn Jakarta, Surabaya, Bandung en Medan. Dat weet ik doordat ik daar geweest ben, en het is ook zo omdat het zo vermeld staat op de site van onze economische voorlichtingsdienst. Meer uitleg over de steden kan je vinden op http://www.indonesie.nl/id/1/584/steden.html

Toegevoegd na 3 minuten:
P.s. Medan is de hoofdstad van Sumatra. De andere drie steden liggen op Java.
Amadea