Komt er een eind aan de olievoorraden ?

-Men vreest voor het eind aan onze olievoorraden ? Komt er dan geen eind aan het olielek in de golf van Mexico ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ja er komt een eind aan onze olie vooraaden! En het elk in de golf van Mexico zal ook ooit eens stoppen of gedicht worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, want aan alles komt een eind....
De oliemaatschappijen - die geen schattingen over hun eigen 'piekproductie' bekendmaken - zeggen dat er op korte termijn geen olie- of gastekorten te verwachten vallen. "Met het huidige gebruik heeft de wereld nog voldoende olie voor veertig jaar en genoeg gas voor de volgende zestig jaar", maakte BP deze week bekend..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De berichten over de duur van de olievoorraad zijn nogal tegenstrijdig. Soms hoor je 30 jaar, anderen hebben het over 100 jaar. Er wordt ook nog olie bijgemaakt door de natuur, maar wij maken het sneller op dan het wordt bijgemaakt. Dus uiteindelijk houdt het een keer op, maar niemand weet wanneer.
Ze halen inmiddels ook olie uit steeds grotere dieptes, dus hoeveel reserves daar nog zijn is ook niet bekend. En teervelden in o.a. Canada worden ook ontgonnen om er olie uit te halen. Eerder was dit niet rendabel, met de huidige olieprijzen inmiddels wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er komt een einde aan het lek. OF het wordt gedicht, OF de druk neemt voldoende af om de uitstroom tegen te gaan.

Echter, de hoeveelheid olie die uitstroomt is slechts een fractie van het dagelijks verbruik van olie: De uitstroom is rond 1 miljoen liter per dag. Wereldwijd verbruik ligt op 81 miljoen vaten a 200 liter per dag [http://www.zibb.nl/10252377/Auto/Auto-nieuws/Auto-nieuwsbericht/Olieverbruik-wereldwijd-dramatisch-gedaald.htm], dat is 16 miljard liter per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk komt er een eind aan de olievoorraden. is er een reden te veronderstellen, dat deze voorraad nooit op zal raken. er wordt toch elke dag van afgetapt.
er zullen nog wel ergens restjes in de grond blijven zitten, maar dat is dan zo weinig en zo weggestopt, dat het niet de moeite waard is er nog naar te gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op de site:Het einde van het olietijdperk!(Colin Cambell).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat vanmiddag bij de cardioloog in het ziekenhuis en daar las ik in het tijdschrift : De Kleine Aarde van 1991(!)
dat over 30 jaar de olie op zou zijn. Nu is dat 19 jaar geleden,dus hebben we nog 11 jaar en moeten we dan iets alternatiefs hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben nog wel genoeg voor een tijdje, want wat velen niet weten is dat onder Bosnië het grootste olieveld ligt van Europa. Hier wordt helemaal geen olie uit gehaald. waarom weet ik niet.

Dan heb je nog alle Arabische landen met nog een aardig voorraadje.