Hoe heet het meer dat in London tijdens de industriële revolutie door vervuiling in brand vloog?

Een vriendin heeft dit gehad tijdens haar geschiedenis lessen vroeger, maar we kunnen er niks op internet over vinden.

5 jaar geleden
1.9K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Niet helemaal de industriel revolutie, en al helemaal geen Londen, maar misschien zitten de herinneringen fout.... Bedoel je misschien de Cuyahoga River in Cleveland die in 1969 vlam vatte door de vervuiling ? https://clevelandhistorical.org/items/show/58

Antwoorden (1)

In 1969 was het de Cuyahoga River die brandde. De Cuyahoga River mondt bij de Amerikaanse plaats Cleveland uit in Lake Erie, één van de Grote Meren op de grens tussen Noord-Amerika en Canada. Ten noorden van Lake Erie ligt de Canadese plaats London.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Zoals ik 10 minuten voor je antwoord al in mijn reactie al schreef: 1969 is niet ten tijde van de industriële revolutie, en Cleveland is behoorlijk ver bij Londen vandaan. Het was een goede reaktie geweest, maar als antwoord slaat het de plank mis.
Inekez1
5 jaar geleden
Toen ik mijn antwoord begon was die reactie er nog niet.
De Canadese plaats London ligt relatief (vanuit NL bezien) dichtbij Cleveland, aan de andere kant van hetzelfde Lake Erie. De brand was inderdaad niet tijdens de Industriële revolutie, maar een gevolg ervan decennia later. De regio rond Cleveland staat bekend als 'The Heart of the Industrial Revolution'. Ook in de jaren na de Industriële Revolutie zijn de technologische ontwikkeling in rap tempo doorgegaan, met enorme vervuiling van o.a. oppervlaktewater tot gevolg.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"... De Canadese plaats London ligt relatief (vanuit NL bezien) dichtbij Cleveland, aan de andere kant van hetzelfde Lake Erie." Ik heb te vroeg geoordeeld. Mijn excuus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
De min was gelukkig nog in een plus te veranderen :-)