Hoe wordt een atlasregister gemaakt?

Ik heb thuis een atlas met volgens de inleiding ruim 36.000 plaatsnamen. Lijkt me toch sterk dat iemand die met de hand heeft lopen intypen...

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Lijkt me toch sterk dat iemand die met de hand heeft lopen intypen..."
Vroeger werd zelfs het hele telefoonboek der Nederlanden overgetypt door Chinezen om de copyrights van de toenmalige PTT te omzeilen, en dat zijn heel wat meer regels dan deze 36.000

Antwoorden (1)

De gegevens over plaatsnamen en hun locaties zijn toch echt ooit eens door iemand ingevoerd, maar dat hoeft natuurlijk niet het werk te zijn van slechts 1 persoon. Op basis van (o.a.) die gegevens kunnen kaarten worden gemaakt, en dan kan zo'n index automatisch gegenereerd worden.