Is de flevopolder bewust in de vorm van Nederland gemaakt?

Als je Flevoland een kwartslag draait, lijkt het op Nederland, is dit bewust gedaan of toeval?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (1)

Flevoland is de provincie die ontstaan is uit de Noordoostpolder en de Flevopolder. De Flevopolder is in twee delen drooggelegd. Oostelijk en Zuidelijk Flevoland zijn gescheiden door de Knardijk. De vorm van de droogleggingen is puur toeval en meer gebaseerd op de juiste plek om dijken aan te leggen vóór het droogleggen als dat men heeft geprobeerd de vorm van ons land na te bootsen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Flevopolder