Hoe is Curacao ontstaan?

Ik had zelf 2 theorieën: het eiland is ontstaan door vulkanisch gesteente (wat niet logisch zou zijn, aangezien er geen vulkaan in de buurt te vinden is, tenzij de Christoffelberg een vulkaan was..) of het is een soor van verlengde van het Andesgebergte (hierbij zou het Andesgebergte bij Colombië als het ware onder zeeniveau verder gaan en steekt Curacao er samen met Bonaire etc. boven uit.....

Weet iemand wat het antwoord op mijn vraag is? Kan natuurlijk ook zijn dat mijn theorieën totaal niet kloppen, ik ben geen specialist haha.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (1)

Curaçao is ongeveer 100 miljoen jaar geleden onder de zee ontstaan. De oudste rotsformaties bestaan voor het grootste deel uit vulkanische gesteenten. Deze oude gesteenten werden 60 miljoen jaar geleden boven zeeniveau getild en daarna omgeven door koraalkalksteen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah oké, bedankt voor je antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor de late reactie, maar ik had het mailtje gemist, bedankt alsnog.