Wat voor soort steen is dit ?

We hebben deze steen in de achtertuin van kerkdriel gevonden tijdens wat kleine graafwerkzaamheden. geen flauw benul wat voor soort steen het is en de buurman blijft volhouden dat het een stuk steen van de maan is...

Wie kan ons het antwoord geven, wat voor soort steen is dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

ziet eruit als een kalksteen of misschien dolomiet. lastig te zien op een foto. Maar kalksteen reageerd (bruist) met een verdunde zoutzuur oplossing en dolomiet niet, tenzij je de dolomiet eerst verhit met een aansteker.