Waar ter wereld vind je nog zuivere lucht?

Of beter gezegd:waar is de lucht het minst vervuild?
Ik hoorde net de weerman zeggen:'Met die koude lucht kunt u eens goed ademen vandaag, er is geen vervuiling.'
Het is toch ver gekomen, dat we blij mogen zijn met een dagje ademen.
Ik vroeg me af waar ze elke dag zonder probleem 'een dagje kunnen ademen.'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch dat hij ook bedoeld i.v.m de vulkaan, zoveel vervuiling hebben wij niet echt in nederland.

Het beste antwoord

Zwitserland, Costa Rica en Nieuw-Zeeland staan bovenaan.

Zwitserland score 95.5
Nummer 1 van Europa en nummer 1 van de wereld. Zwitserland scoort op 8 klimaatindicatoren de volle 100 punten, waaronder watervoorziening, regulatie van pesticide en bosonderhoud. Die gezonde levensomgeving zorgt ervoor dat de Zwitser gemiddeld 81 jaar oud wordt.

Costa Rica score 90.5
Dit land is nummer 1 van Noord- en Zuid-Amerika en nummer 5 van de wereld. De economie van Costa Rica leunt bijna geheel op ecotoerisme, en dat begint haar vruchten af te werpen. Het Zuid-Amerikaanse land heeft de ambitie rond 2021 totaal klimaatneutraal te zijn, en scoort vooral op bosbehoud velen malen beter dan omliggende landen. Het land haalt 97 punten of meer als het gaat om kwaliteit van de lucht, klimaatbeheer en bosbehoud. Minder vriendelijk zijn de Costa Ricanen voor de kwaliteit en behoud van het maritieme leven.

Nieuw-Zeeland score 88.9
Nummer 1 van Oceanië en nummer 7 van de wereld. Het dunbevolkte Nieuw-Zeeland is een paradijs voor de buitenmens, en het land zorgt goed voor haar omgeving. Nieuw-Zeeland scoort 84.9 punten op het gebied van natuurbehoud, waar haar buren en soortgelijke landen slechts 30 punten scoren. Verder verdient het land 99 punten voor water- en lucht kwaliteit. Helaas zorgt de industriesector voor een te hoge CO2-uitstoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

in de bergen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een fles lucht op je rug, met zo'n duikers outfit.
of vissen. onder water.

of vogels, hoog in de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
En waar denk je dat de "flessenlucht" vandaan komt?
Flessen worden bij de duikschool of verhuurder gevuld met buitenlucht (met een compressor). Dus het hangt er nogal vanaf waar je gaat duiken hoe schoon de lucht echt is.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ok, helemaal gelijk Utrecht.
In het bos. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat wij in nederland de meest witte wolken ( wereldwijd stond er zelfs bij) hebben omdat onze lucht van zee zo lekker schoon is.
Dit heb ik pas nog gelezen, geen idee meer waar helaas.

Nu natuurlijk met die vulkaan zal het niet zo snel opgaan, maar opzich mogen wij bij westenwind zeker niet klagen. Bij oosterwind heb je minder schone lucht vooral vanuit het ruhr gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwitserland daar ben ik zelf ook een paar keer geweest tussen de bergen enzo aleen boven in de bergen is het wel koud en zeegebieden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men op tot op enkele honderden meter diep zou boren, in de ijslaag van de polen, en op een luchtbel zou stuiten, dan zou men wel zuivere lucht vinden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oostenrijk heerlijk lucht heb je daar. Op de bergen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was vorige maand in Bali en daar is nogal veel straatverkeer. Enorm veel scooters en dieselauto's en wat viel mij op? Juist, ik rook geen dieselstank! Ik was daar ook op een begraafplaats waar de mensen bovengronds worden begraven ennnn ik rook niets! Het regenwoud filtert dusdanig dat het enige dat ik rook het bereiden van eten was. Ik zou zeggen; hele schone lucht dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de operatiekamer. lekkere steriele lucht. Geen bacterie in te snuiven.
Geef mij maar een bruin cafe in Ams.