hoe diep ligt Doggerland onder de zeespiegel?

hoe diep ligt het gezonken Doggerland, dus het gebied waar vroeger Doggerland lag?

Toegevoegd na 32 seconden:
en anders, hoe kan je zoiets vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op water / zee kaarten . Staan de (on) diepten . Moderne navigatie op boten geven dmv een kaart plotter ( NAVi scherm ) aan waar je realtime over de kaart vaart . Ook een diepte meter ( echolood ) geeft de diepte aan maar dan ben je te laat . Op die plek in de Noordzee worden herten geweien wel eens in de netten gevonden .

Het beste antwoord

13 meter
(Wikipedia weet te melden: 'De Doggersbank rijst uit circa 40 meter diep water op tot 13 meter onder de zeespiegel, en is dus circa 27 meter hoog. ' Dit was één van de eerste hits door te googelen op 'doggersbank diepte')
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
o juist... dankje!