In de Bermudadriehoek zijn al vele schepen en vliegtuigen vergaan.

Niet zozeer vanwege spookachtige verschijnselen maar omdat:

- land ver weg is (in een grote zee verdwijn je al snel, als er iets mis gaat)
- het weer in dat gebied erg verraderlijke is. (Stormen kunnen plots hevig opsteken)
- het aardmagnetisme in dat gebied wat afwijkt waarvoor je op je kompas moet corrigeren.

Vliegtuigen en schepen worden niet speciaal geadviseerd het betreffende gebied te vermijden, maar het staat wel bekend als een gevaarlijk gebied. Niet de ideale plek voor beginners dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoals Cryofiel al aangeeft in de reakties is het probleem van het afwijkende kompas opgelost sinds we gebruik maken van GPS.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En bij een z.g limnische uitbarsting borrelt zóveel methaangas op, in de vorm van kleine belletjes, dat de opwaartse kracht die een schip ondervindt snel afneemt. Een schip kan dan in no-time zinken.
De zeebodem in de Bermuda driehoek is rijk aan methaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Gesp: die hypothese heb ik ook wel eens gehoord, maar werd deze ooit bewezen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Daki: Dat er werkelijk schepen door gezonken zijn is bij mijn weten nooit aangetoond. Wél dat er daar veel methaan in de bodem zit dat soms in forse hoeveelheden als belletjes ophoog borrelt.
En dan is het een kwestie van uitrekenen hoeveel opwaartse kracht het water dan overhoudt. De uitkomst daarvan is dat zinken zeer wel mogelijk is. Maar of het ooit gebeurd is???