Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Op http://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_transition kan je het antwoord vinden: Vietnam bevindt zich in de derde fase:

"Stage Three

(...)

Countries that have experienced a fertility decline of 25-40% include: Honduras, Guatemala, Nicaragua, Paraguay, Bolivia, Vietnam, Myanmar, Bangladesh, Tajikistan, Jordan, Qatar, Albania, United Arab Emirates, Zimbabwe, and Botswana.".

In Vietnam is het geboortecijfer overigens mede gedaald door het gezinsplanningsbeleid van de overheid, het twee-kinderen-beleid.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik betwijfel ten zeerste de persoon hierboven, vietnam schommelt tussen 2 en 3 in, maar het land is semi perefirie. Het land is kunstmatig gedaald door middel van het twee kinds beleid, terwijl bij de demografische transititie uit wordt gegaan van een natuurlijke daling met oorzaken in de economische, demografische en sociaal-culture dimensies, daarom is het moeilijk te zeggen, al zou ik meer naar 2 neigen dan 3.

Groet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ja, fase 2 is ook mogelijk. De grenzen tussen de fasen zullen niet heel precies zijn en het model met de fasen is maar een model met zijn specifieke nadelen en tekortkomingen. Ook zie ik dat de demografische ontwikkelingen in fase 2 en 3 deels (bijna) gelijk zijn aan elkaar. Waarschijnlijk zal de vraagsteller met name argumenten willen hebben voor een keuze voor fase 2 of fase 3.
Antoni
9 jaar geleden
Overigens komt jouw antwoord boven het mijne te staan als jouw antwoord meer punten krijgt dan het mijne. Daarom vermeld ik hier maar even, dat je met "de persoon hierboven" mij(n antwoord) bedoelt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding