Er is recentelijk een nieuw eiland ontstaan. Dez verdwijnt straks weer. Is het mogelijk dat bijv. Hawaii ook weer onder water verdwijnt?

Hawaii is nl. ook een vulkanisch eiland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Wel mogelijk maar ZEER onwaarschijnlijk . Voorlopig ontstaat daar nog steeds nieuw land . Er zijn plekken waar zeg de schotsen ( platen ) onder elkaar schuiven (dus verdwijnen ) maar bij Hawaï komt het juist omhoog .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is zeker, het duurt alleen nog even. Hawaii is ontstaan doordat een hotspot onder het eiland voor vulkanische activiteit zorgt die het eiland vormt. De tectonische plaat schuift over deze hotspot heen waardoor er steeds nieuwe eilanden ontstaan. De oude eilanden verwijderen zich steeds verder van de hotspot en verdwijnen door erosie weer in zee. Hawaii wacht hetzelfde lot.