In de Sahara in het algemeen wordt gesproken over de Touareg, een Berbervolk van nomadische veetelers.
Zij noemen zichzelf "Kel Tamasheq" (ook wel uitgesproken als Tamahak of Tamazeq).

De bevolking in de Westelijke Sahara bestaat voornamelijk uit verschillende nomadenstammen die Sahrawi worden genoemd, dit betekent letterlijk inwoner van de Sahara of woestijninwoner. De Rguiebat is de belangrijkste en de grootste nomadenstam van het gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Sahara is geen land , maar een gebied....net zoals bijvoorbeeld De Alpen.
Ik denk wanneer je woestijnbewoner zegt ...Of bewoner van de Sahara , dat je juist zit.
De Toearegs zij n de oorspronkelijke bewoners van de Sahara
Wij spreken over een Amazonebewoner of Alpenbewoner , niet over een alpinist of een amazone want die betekenen iets anders.

Toegevoegd na 32 minuten:
Maar eigenlijk bestaat er geen vaste regel. Voor veel gebruikte locaties , zal er meer een naam zijn dan voor minder gebruikte.
Iedereen zal wel weten wat een inwoner ban Parijs is en niemand hoe je een inwoner van Ougadouga noemt.
Voor iemand uit de Kempen is een naam , maar hoe noem je dan een inwoner van de Rocky Mountains?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet 'Ouagadougou'?
Rotterdam > Rotterdammer
Sahara > Sahararer
Ook: Saharaïst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in hun taal ben je een nomade of maak je deel uit van een groep rondtrekkenden "Targui" genoemd

Toegevoegd na 2 minuten:
dit is het meervoud van Touareg, dus meer als één Touareg geeft Targui als resultaat