In de anus.

Andere meetpunten in/op het lichaam zijn qua temperatuur afhankelijk van de omgeving en dus veelal wat lager dan via een anale meting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar fout, is allen de meest constante
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Jeroen: tja, wat zal ik zeggen: De lichaamstemperatuur kan op verschillende plaatsen gemeten worden met een koortsthermometer. Oraal : de thermometer wordt onder de tong gehouden. Deze meting is nogal kwetsbaar voor meetfouten en geeft zelfs bij juiste uitvoering een onderschatting van de lichaamstemperatuur met 0,3 tot 0,5 °C. Oor : men meet de temperatuur in de uitwendige gehoorgang met een speciale oorthermometer. Dit geeft een vrij betrouwbare weergave van de lichaamstemperatuur als de meter inderdaad op het trommelvlies is gericht, maar sommige oorthermometers zijn niet accuraat. De oorschelp moet bij het meten wat naar boven en naar achteren worden getrokken om de gehoorgang in rechte positie te brengen. Deze methode is het meest betrouwbaar voor meting van de temperatuur van het centrale zenuwstelsel, als ze correct wordt uitgevoerd, omdat het trommelvlies het dichtste bij de hersenen ligt. Wel moet men bij deze methode oppassen dat de persoon die getemperatuurd wordt, niet lang op het betreffende oor gelegen heeft. Dit beïnvloedt de uitslag. Ook moet men oppassen dat er niet lange tijd zonlicht op het oor gevallen is. Het is overigens niet zeldzaam tussen beide oren met dezelfde meter op dezelfde tijd een graad verschil te meten. Axillair: de thermometer wordt onder de oksel gehouden. Deze manier van meten is erg onbetrouwbaar en geeft een onderschatting van de lichaamstemperatuur met minstens 0,5 - 1 °C. Rectaal : de thermometer wordt anaal ingebracht. Dit geeft meestal een goede schatting van de kerntemperatuur van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die laatste vind jij het fijnst ?? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik behoor niet tot de die-hard-liefhebbers...

Andere antwoorden (7)

Op de zon

Toegevoegd na 1 minuut:
Grapje;

In Nederland: Warnsveld in Gelderland
Op de Wereld: Death Valley, Las Vagas

Toegevoegd na 3 minuten:
maar op internet zeggen ze meerdere dingen.

Ergens anders staat weer Etiopië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was WE, en WE leven daar niet. Dus -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is WE?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We, dat zullen de aardbewoners zijn, Jeroen.
Daar hoor jij ook bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
netjes dat je je minnetje toelicht van mij een plusje voor NL en de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plus voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens en die leeft niet op de zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar , op wlke plek hebben we gemiddeld gezien , over het hele jaar de hoogste temperatuur? Wie heeft het over de mens??? En trouwens dat van de zon was een grapje!
In de (zand)woestijnen, hoewel daar de temperatuur sterk kan dalen in de nacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De heetste plekken op aarde

1. Danakil Depressie (Ethiopië)
2. Sahara (Afrika)
3. Death Valley (Californië)
4. Grote Zoutwoestijn (Iran)
5. Simpson Desert (Australië)
6. Arabisch woestijn (Saoudi-Arabië)
7. Kalahari (Botswana en Namibië)
8. Gobi (Mongolië en China)
9. Thar woestijn (India)
10. Atacama (Chili)

Of bedoel je met we alleen Nederland? Zuid-Limburg zal het heetste zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland?, denk de Wallen (:
Als je Nederland bedoeld Het is Arcen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de evenaar volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hier in Limburg en wel in Arcen, tussen Venlo en Venray in,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omgeving van Arcen (ca 10 km ten noorden van Venlo), in Noord-Limburg tussen maas en grens. Dit is ook een van de drogere gebieden van Nederland.
Ik heb in deze omgeving gewoond, en de temperatuur ligt vrijwel dagelijks enkele graden boven het landelijke gemiddelde.