Waar kan ik een kaart vinden waarop gradaties van lichtvervuiling worden weergegeven?

Via Google vind ik wel kaarten van Nederland in z'n geheel waarop de mate van lichtvervuiling wordt aangegeven.

Ik ben echter op zoek naar een gedetailleerde kaart, zodat ik in specifieke regio's de 'donkerste plekjes' van Nederland op kan zoeken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij "platform lichthinder" vind ik het volgende:
"In Google Earth kun je een laag aanzetten die de mondiale lichtvervuiling laat zien. Kies links in het menu Lagen: Galerij/NASA/Earth City Lights."
Ik heb het niet geprobeerd maar ik veronderstel dat je hiermee kunt inzoomen naar plaatsen die je wilt beoordelen.
WimNobel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze is niet super gedetailleerd, maar waarschijnlijk is dat ook (nog) niet haalbaar.
Jouw antwoord/tip vind ik in ieder geval geniaal!
Hartelijk dank! :)