Zijn munchen en munich een en dezelfde stad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Monnikendam
Antoni
8 jaar geleden
Ducoduco, de naam van de Duitse stad wordt met een umlaut geschreven (en een hoofdletter): München. Ook "Munich" begint met een hoofdletter, of bedoel je een andere plaats, een met de naam "Munchen", dus zonder umlaut?

Antwoorden (3)

In het Engels heet Munchen Munich. In het Italiaans bijvoorbeeld Monaco.
Vergelijk het met Londen (Nl) London (Eng) Londres (Fr). Of Berlijn Berlin. Praag Prague (Eng) Praha (Tsj). Enzovoorts.

Toegevoegd na 9 uur:
Antwoord: ja.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
München ligt in Duitsland, Monaco in Frankrijk, waar haal je vandaan dat dit dezelfde plaatsen zijn?
Antoni
8 jaar geleden
https://it.wikipedia.org/wiki/Monaco_di_Baviera
Antoni
8 jaar geleden
Voor de Italianen is het Duitse München blijkbaar (het) Monaco van Beieren. Ik wist het ook niet, crea!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het antwoord nog even aanvullen met een duidelijk ja op de vraag Alkmaar1966
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Monaco ligt niet in Frankrijk. Monaco ligt tegen Frankrijk aan.
Je mag hier niet met alleen "ja" antwoorden maar dat is wel het antwoord.

Er zijn veel steden die in een andere taal anders genoemd worden dan in het land zelf. Engelstaligen noemen ons Den Haag ook The Hague.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de fransoos heeft het over La Haye en de scandinaaf over Hagen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de Hagenees over Duh Haag.
Niet noodzakelijkerwijs. Munchen is een stad in Duitsland, die in het engels Munich wordt genoemd. Echter, met Munich kan ook een stad in North Dakota worden bedoeld.