Hoeveel procent van het totale aantal Poolse arbeidsmigranten in Nederland is gastarbeider?

(dus hoeveel blijft maar tijdelijk)
Ik heb deze informatie nodig voor een verlag over Polen in Nederland

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Dit is een goeie bron voor je:
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/12/polen-in-nederland-harde-werkers-of-uitvreters/
Poet
9 jaar geleden
http://www.scp.nl/Zoekresultaten
Zoek hier eens op Poolse migranten. Dan vind je het achterliggende onderzoek en ook andere studies naar Poolse migranten / werkers in Nederland
Poet
9 jaar geleden
Kijk hier eens naar hoofdstuk 6: verblijfsperspectief:
file:///C:/Users/Adriaan/Downloads/Nieuw%20in%20Nederland.pdf

Antwoorden (1)

Arbeidsmigrant is een ambtelijke benadering van het begrip gastarbeider.
Je hebt het dus over dezelfde personen. Het antwoord is mijns inziens dan 100%.

Maar misschien is je vraagstelling niet geheel in overeenstemming met wat je exact bedoelt?

Toegevoegd na 1 dag:
Er wordt nogal verschild gereageerd op het begrip arbeider, waar je het dan ook niet altijd mee eens behoeft te zijn. Ik heb het volgende gevonden:
- arbeider
Iemand die behoort tot de klasse van (ongeschoolde) arbeiders.
- Een arbeider is in het algemeen iemand die zijn of haar arbeid en vaardigheden aanbiedt in ruil voor een beloning, meestal loon geheten

. ...
ARBEIDER
1) Beroep 2) Beroepen en ambten 3) Dagloner 4) Employé 5) Fabrieksarbeider 6) Fabriekswerker 7) Iemand die in een fabriek werkt 8) Iemand die actief bezig is 9) Jan Boezeroen 10) Kaardrol 11) Loonslaaf 12) Personeelslid 13) Persoonsbenaming 14) Werknemer 15) Werkkracht 16) Werkman
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ARBEIDER/1
Op wikipedia wordt de volgende uitleg gegeven:
Met gastarbeiders wordt bedoeld iemand die tijdelijk naar een ander land komt om daar arbeid te verrichten. De beweegreden voor een dergelijke actie is vrijwel altijd een economische: er is te weinig werk in het thuisland en er is voldoende vraag naar arbeiders in het gastland.
Tijdelijk houdt in, dat het de bedoeling is terug te keren naar het land van herkomst, wanneer dat niet meer het geval is, is er sprake van immigratie en wordt de gastarbeider een immigrant.

Toegevoegd na 1 dag:
Is een huurmoordenaar een arbeider? Afgezien van alle wel maatschappelijk als deugdelijk omschreven kwaliteiten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Logisch antwoord. Echter, niet elke arbeidsmigrant vindt werk. Dus rijst de vraag of iemand die komt om te werken, maar geen werk gevonden heeft, toch een arbeider is.