Welke instantie is verantwoordelijk voor het sluiten van de stormvloedkeringen?

Op het moment staat de Oosterscheldekering gewoon open neem ik aan, evenals andere waterkeringen. Maar als het hoogwater is, sluiten al deze waterkeringen. Welke instantie is er verantwoordelijk voor dat de waterkeringen sluiten? Zit dat bij de Overheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Informeren over waterstandsverwachtingen
Vanuit het Watermanagementcentrum worden de waterstanden langs de kust en op de grote meren continu en nauwlettend in de gaten gehouden. Rijkswaterstaat informeert met behulp van waarschuwings- en alarmeringsberichten belanghebbenden, zoals waterschappen, hoogheemraadschappen en veiligheidsregio’s over de waterstandsverwachtingen. Zo kunnen deze instanties tijdig maatregelen voorbereiden, zoals het sluiten van waterkeringen, het ontruimen van kades en het instellen van dijkbewaking.
Water. Wegen. Werken. Rijkswaterstaat.
Vragen? Bel 0800 - 8002 of stuur ons een e-mail

De daadwerkelijke sluiting zal wellicht computergestuurd verlopen. Maar de Computer moet wel een gewoon menselijke opdracht daartoe krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rijkswaterstaat is hier verantwoordelijk voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk bepaalt de computer dat om emotie's uit te schakelen bepaalt de computer aan de hand van wind en getijde gegevens wanneer de water kering dicht moet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Punten en komma's maken jouw antwoord wel een heel stuk leesbaarder maar toch een plus.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Pelle dat probleem had ik ook al, maar het antwoord is inderdaad wel goed :-)