In welk land viert men het laatst nieuwjaar ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Hiermee wordt niet bedoeld over een jaar, maar ivm de datumgrens en tijdzones. Samoa is de eerste, welke is de laatste ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

Amerikaans Samoa, een territorium van de Verenigde Staten dat net ten oosten van het (onafhankelijke) Samoa ligt.

Overigens bereikt het nieuwe jaar technisch gezien als laatste Baker Island en Howland Island. Deze eilanden zijn echter onbewoond en daarom wordt het nieuwe jaar toch als laatste gevierd in Amerikaans Samoa.

Toegevoegd na 20 uur:
Dus indien men alleen volkomen onafhankelijke landen in beschouwing neemt dan is de VS het laatste land in de wereld waaar Nieuw Jaar gevierd wordt. Zelfs als men alleen het gedeelte van de VS te Noord-Amerika beschouwt dan nog is dit antwoord waar aangezien dan de staat van Alaska het laatste deel van de Amerika's is waar Nieuw Jaar gevierd wordt. Ten westen van hier is de eerste onafhankelijke staat Samoa, waar het Nieuwe Jaar - zoals al aangegeven door de vraagsteller - als eerste gevierd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

China... het Chinees nieuwjaar is volgens mij het laatste.
10 jaar geleden
Als het gaat om een land, dan is dat de Verenigde Staten, namelijk de eilanden Bakereiland en Howereiland. Dit zijn eilanden welke in de tijdzone UTC-12 liggen, de tijdzone die het laatst "aan de beurt" is, waar het gaat om het vieren van nieuwjaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen de vraag gaat over elk land over de hele wereld, niet het verschil binnen 1 land!