Welke plaats heeft de meeste dagen per jaar met een temperatuur tussen 18° en 24°?

Welke plaats op de wereld heeft, gemiddeld per jaar, de meeste dagen met een temperatuur van 18 °C tot 24 °C, zonder regen of mist, en liefst met windkracht 4 of minder?

Ik zoek een plek op maximaal 50 km van een stad met minimaal 40 duizend inwoners.

Cryofiel
10 jaar geleden
1.1K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
tussen de 18 en 24 graden?
toch niet echt cryofiel, dus
corzijlstra
10 jaar geleden
Bedoel je maximum tempraturen overdag?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik. En inderdaad, niet echt cryofiel.
corzijlstra
10 jaar geleden
En wil je helemaal geen regen of mist? Dat wordt en dorre boel.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het gaat om het statistisch grootste aantal dagen. Dat daar een paar flinke regendagen tussenzitten, betekent niet dat het aantal dagen dat aan de wensen voldoet nul is.
corzijlstra
10 jaar geleden
Wat vind je belangrijker? Gematigde temperaturen, of weinig regen en mist?
Cryofiel
10 jaar geleden
Da's een lastige. Weinig regen en mist tellen toch het zwaarst, denk ik.

Antwoorden (2)

Dan ben je op zoek naar steden die aangeduid worden als stad van de eeuwige lente. Dan kan je denken aan San Francisco (VS), Medellin (Colombia) en Kunming.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk, dat je op het eiland Madeira in de goede richting zit. Verder misschien ergens op het noordereiland van Nieuw-Zeeland. Je moet er wel rekening mee houden, dat gematigde temperaturen en droogte niet vaak samen gaan. Misschien bijvoorbeeld aan de lijzijde van het Andesgebergte op grote hoogte.