Dit komt omdat Mo i Rana aan zee ligt, hier is het in de wintermaanden warmer vanwege het relatief warme zeewater. De lucht die van zee afkomt is dus warmer door het warme water.

In de zomer is het in kustplaatsen meestal een aantal graden kouder, omdat het zeewater dan juist kouder is(het koele briesje van zee)

In Verchojansk heerst een landklimaat, koude winters dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mo i Rana ligt relatief gezien dicht bij zee, die een matigende invloed heeft op de kou.
Verchojansk ligt verder van zee, de wind komt vaak over land aandragen, waardoor kou niet vermindert wordt.