Als ik je vraag begrijp is dit het antwoord: Deze tijdzone is ontstaan omdat tijdens het ontwerpen van tijdzones het eiland een aparte heerschappij was. Het 'land' toen had een zonsopkomst die exact 3,5 uur na die van Greenwich was en omdat het land dus apart bestond had het het recht om zelf de tijdzone te bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alle plaatsen op aarde hebben een tijd die exact gelijk is aan de tijdzone waarin ze liggen. Afwijkingen zijn meer dan alleen Newfoundland. Zie staatje in de atlas van Nat. Geogr. 2005 op blz. 36.
Tussen Nome en Fairbanks zie ik -9(-10)n.
Marquesas Isl. bij Tahiti heeft -9 1/2 ( -9)
Pitcairn Isl. -8 1/2 ((-8)
Easter Isl -6 (-7)
IJsland 0 (-1)
Ashgabat +5 (+4)
Iran ZW + 3 1/2 (+4)
Afghanistan W +4 1/2 (+4)
Tussen Omsk (Rusland) en Almaty (Kazakhstan) +6(+5)
Tussen Mumbai en Colombo 5 1/2 (5) En zo zijn er nog veel meer plaatsen met een afwijking.