Wanneer mineralen neerslaan uit bijv water ontstaat er vaak een proces dat kristallisatie heet. de moleculen schikken zich naar een bepaald patroon, dit heeft te maken met de lading van het water en de ionen. wanneer het begin van een kristal gevormt is zullen andere ionen zich in het hetzelfde patroon aansluiten als puzzelstukjes die eigenlijk alleen maar op die manier passen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als mineralen neerslaan betekent dat dat de "mineraal" moleculen samenklonteren waardoor er deeltjes ontstaan die zwaarder zijn dan water. Daardoor zakken ze naar beneden.