Hoe maken ze google streetview op de snelweg?

Die auto moet toch elke 10 meter stil staan, lijkt mij gevaarlijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is het zo hardloper, zo werkt dat systeem. Je ziet het ook omdat je steeds een stukje naar voren schuift op een weg en ik heb ook gewoon dat fotoautootje gezien.
gvrox
11 jaar geleden
@pelle : dat was wellicht van een ander bedrijf , zoals uit mijn antwoord blijkt kun je op streetview gewoon *zien* dat de auto blijft rijden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier niet, je ziet dat er elke x aantal meters een foto is gemaakt en doordat de camera ronddraait lijkt het alsof je de hele straat ziet.
gvrox
11 jaar geleden
@pelle : de google streetview auto heeft een systeem dat in 1 keer in alle richtingen foto's maakt (met meerdere camera's dus). Kun je een voorbeeld geven waar je (op streetview) echt kunt zien dat de auto steeds heeft stilgestaan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je zien aan de hoek die de foto maakt en aan het feit dat je steeds een x aantal meters naar voren schuift voor de volgende foto. In mijn straat met parkeerplekken op een rij kan ik niet steeds 1 parkeerplek naar voren schuiven, dat gaat met een groter stuk. Het kan best zijn dat ze op de snelweg een ander systeem gebruiken maar de auto die door onze wijk is gegaan stond echt steeds stil, ik heb het gezien.
gvrox
11 jaar geleden
@pelle : Dus als ik uit een met een constante snelheid rijdende auto om de 10 meter een foto maak, en die foto's aan jou laat zien, zie jij dat als bewijs dat de auto heeft stilgestaan ? Dat er steeds (grote) stappen gemaakt worden heeft te maken met de enorme hoeveelheid gegevens die Google op zou moeten slaan als er bijvoorbeeld om de halve meter een opname gemaakt wordt. En wat heeft de hoek ermee te maken ? Ik geloof best dat je een auto hebt gezien die steeds stil ging staan, maar weet je zeker dat dit voor google streetview was ? Kun je mij (eventueel prive) een linkje sturen naar streetview in jouw buurt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat was een auto van streetview, in die tijd werd er regelmatig gevraagd wat die auto (plaatje) was en dat was dus voor (uiteindelijk gebruikt voor) streetview. De foto's worden rondom gemaakt met dat geval op het dak van de auto, dat heb jij niet in je fototoestel. Nogmaals: het kan best dat het nu ook anders kan maar waarom zou de vraagsteller de vraag anders hebben gesteld? In die tijd ging het zo, paar jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 tel googelen: "Doordat de Google Street View-auto om de paar meter een nieuwe foto neemt, zien je het stel in meerdere poses innig verstrengeld. " http://www.dutchcowboys.nl/search/16916
gvrox
11 jaar geleden
Nogmaals pelle, "de google streetview auto maakt om de paar meter een nieuwe foto" is NIET hetzelfde als "de google streetview auto stopt om de paar meter om een foto te maken" "De foto’s worden rondom gemaakt met dat geval op het dak van de auto, dat heb jij niet in je fototoestel." Dat klopt helemaal, dat heb ik niet, maar dat is niet van belang hier, dus wat wil je daarmee zeggen ? Het kan inderdaad best zijn dat Google ooit wel auto's heeft ingezet die wel (moesten) stoppen om foto's te maken, maar auto's die dat niet hoeven bestaan ook al een paar jaar. In rustige woonwijken kun je dat ook wel doen, maar niet op drukke wegen en al zeker niet op snelwegen, daar mag je niet eens stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox, je zegt nu precies hetzelfde als ik maar aan het begin beweerde je dat die auto niet stilstaat en daar ging ik op in. Volgens mij had je in het begin ook geen foto's vanaf de snelweg, vandaar.
gvrox
11 jaar geleden
Misschien heb je een auto zoals deze gezien: http://en.wikipedia.org/wiki/File:DCR7_vehicle.jpg waarbij er 1 camera is die ronddraait. Uiteraard moet de auto dan wel stilstaan tijdens het "scannen". Google zou cyclomedia ingehuurd kunnen hebben voor de eerste versie van streetview in Nederland. Echter, met camera's die alle kanten op gericht staan is het technisch niet nodig om stil te gaan staan, en dan is het raar als ze dat dan wel doen.

Antwoorden (1)

De streetview-auto blijft gewoon rijden, die hoeft niet stil te staan om de foto's te maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je op de snelweg een stel opeenvolgende opnames bekijkt (door de weg te volgen) zul je ook zien dat dezelfde auto's een tijd lang in de buurt blijven, dat wil dus zeggen dat de streetview auto ongeveer dezelfde snelheid aanhoudt als het overige verkeer.