Er is geen tekort aan water in Afrika, maar aan schoon drinkwater.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afrika is een enorm continent waar verschillende klimaatzones te vinden zijn. Er zijn landen in Afrika waar voldoende (drink)water is, maar ook hele droge gebieden. Zo zijn er verschillende woestijnen, waaronder de Sahara waar het zelden regent. In deze gebieden is een enorm tekort aan (drink)water. Voor schoon drinkwater moeten de mensen in deze gebieden soms dagen lopen naar een waterput.
Ik vermoed, dat rondom de evenaar geen watertekort is, want het klimaat is er vochtig. Komt men dichter bij de keerkringen, dan zou er watertekort kunnen komen in hun winter. Ten noorden van de kreeftskeerkring heb je Sahara, waar het hele jaar door weinig regen valt. Ga je nog noordelijker bij de Middellandse Zee, zou er watertekort kunnen komen in hun zomer. Ht kan zijn, dat het richting Zuid-Afrika wat anders ligt. Plaatselijke omstandigheden kunnen weer anders zijn. Maar in principe komt het er op neer, dat rond de evenaar het hele jaar nat is, ga je er verder van af, dan wordt het in de winter droger, nog verder, dan is het het hele jaar droog, nog verder weg wordt het in de winter natter.
10 jaar geleden
Afrika is een enorm continent waar verschillende klimaatzones te vinden zijn. Er zijn landen in Afrika waar voldoende (drink)water is, maar ook hele droge gebieden. Zo zijn er verschillende woestijnen, waaronder de Sahara waar het zelden regent. In deze gebieden is een enorm tekort aan (drink)water. Voor schoon drinkwater moeten de mensen in deze gebieden soms dagen lopen naar een waterput.